הובלת חומרים מסוכנים (חומ"ס)

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

100_4944

שינוע חומרים מסוכנים דורש הקפדה על כללי זהירות חמורים במיוחד. אין פלא אם כן שהפיקוח על כך הדוק, משום שכל טעות עלולה לעלות בחיי אדם – מהנהג ועד הדיירים בסביבה או נהגים אחרים – וכמו כן, כפי שכבר קרה לא פעם, לגרום לנזקים אקולוגיים גדולים.

הקפדה על מובילים מקצועיים תקטין מאוד את הסיכונים.

תקנות הבטיחות שנקבעו על ידי משרד התחבורה הן ברורות מאוד, כך שלא כל חברת הובלה יכולה לקבל היתר להובלת חומרים מסוכנים.

כיצד בוחרים נהגי הובלת חומרים מסוכנים?

כל מי שרוצה להיות נהג כזה חייב לעבור קורס מיוחד של משרד התחבורה. בקורס  הוא לומד לקראת קבלת רישוי והיתר מאגף המטענים במנהל היבשה.

נוסף על כך, גם הרכבים של חברת ההובלה חייבים לעבור תהליך של בדיקות תקופתיות לשם קבלת היתר ממעבדות הטכניון או מכון התקנים.

וזה (כמובן) לא נגמר שם. הנהגים וכלי הרכב נמצאים במעקב תקופתי. הנהגים גם עוברים רענונים תקופתיים אחת לשנתיים, כדי לוודא את כשירותם לבצע את שינוע החומרים המסוכנים.

לשם מה כל ההכשרה הזו?

נהג שמוביל חומ"ס חייב להיות מוכן למקרה של תקלה, ולדעת כיצד נוהגים במקרה כזה.

הבטיחות מתחילה ברכב מתאים – לפי תקנות שירותי ההובלה – עם רישוי מתאים שעבר את כל הבדיקות התקופתיות וקיבל לכך היתר. רכב זה חייב בתחזוקה קפדנית שוטפת, ורק חברה מקצועית ומנוסה שמתייחסת לכך ברצינות תתמודד עם משימה כזאת.

רכב כזה גם חייב להציג שלטים המזהירים מפני הסכנה ולפרט את החומרים שהוא מוביל, מהם הסיכונים, מידע מפורט לשעת חירום במקרה של תקלה, למי להתקשר וכיצד לפעול עם קוד החירום.