מגיפת COVID-19 ותחבורה אווירית:

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

dhl-2882823_1920

במהלך שנת 2020, COVID-19 הפכה למגיפה המהווה סיכון עולמי לבריאות ולכלכלות העולמיות שלנו. נכון ל – 15בנובמבר  2021 היומעל 254 מיליון מקרים מאומתים ויותר מ – 5.1 מיליון מתים כתוצאה מ – COVID-19. ההשפעות ארוכות הטווח של COVID-19 עדיין בלתי צפויות, אך ההשפעה בשנת 2020 לבדה מדהימה: לפי ההערכות המגיפה גרמה למיתון העולמי הגדול ביותר מאז השפל הכלכלי החמור בעולם בשנות ה-30, עם מיליוני אנשים שנקלעו לעוני קיצוני.

מכל הענפים, תחום התעופה הוא כנראה בין הנפגעים הקשים ביותר.

הירידה חסרת התקדים בביקוש לנוסעים (יחד עם איסורי טיסה במדינות), הביאה לעצירה של רוב חברות התעופה; חברות רבות נאלצו להפסיק כמעט את כל פעילותן ולקרקע ציים שלמים, שדות תעופה רבים סגרו את מסלולי ההמראה שלהם כדי לפנות מקום לחניית מטוסים, או סתם השבתה ללא הגבלת זמן.

רוב החברות במגזר התעופה עובדות עם מינימום כוח אדם במשמרות קפדניות, ויצרני מטוסים ותעשייה במורד הזרם השביתו במידה רבה את קווי הייצור שלהם. בסך הכל, ההשפעות של COVID  – 19 הן אדירות, כפי שניתן לראות על פי מספר הטיסות המופחתות – עם התייחסות לשנה הקודמת 2019. עם זאת, תעשיית התעופה הוכיחה עמידה בפני כישלונות גדולים בעבר , כולל משברי נפט, משברים פיננסיים, מלחמות ומחלות קודמות; וסביר להניח שימצאו דרכים להתגבר על  19 COVID בדרך זו או אחרת.

עם זאת, לעתים קרובות מתעלמים מכך שתחום התעופה הוא לא רק קורבן של COVID-19, אלא גם ידוע כממלא תפקיד מפתח בהפצת מחלות, מה שמאפשר את הפיכתה של מגיפה (מקומית) למגיפה (עולמית), כפי שהוא נצפה כבר עבור מספר מחלות קודמות, כגון, אבולה, שפעת עונתית, וקדחת מלריה/דנגי.