המרה דולר לשקל – איך אפשר לחסוך עלויות המרה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

דולר

אחת הסיבות שבגינן הרבה פעמים עסקאות שאנחנו מבצעים בחו"ל, עולות לנו יותר ממה שהן אמורות ויותר ממה שנדמה לנו שהן אמורות לעלות, היא שער ההמרה של המטבע המקומי לשקל. בפרט זה נכון כשמדובר על המרה דולר לשקל.

כידוע, בכל עסקה שאנחנו מבצעים, בין אם זה בחו"ל ובין אם זה בארץ דרך אתר מכירות בינלאומי, אנו משלמים על מחיר המרה של דולר לשקל. כלומר, אם הדולר הוא בערך מסוים, אז מתבצעת המרה לשקל וזה הסכום שנגבה מאיתנו. לכאורה יש שער חליפין רשמי שנקבע מדי יום, אך הרבה פעמים מה שיקבע את השער תהיה החלטה של המקום בו אנחנו מבצעים את העסקה. לכן הסכום הוא לא בהכרח דומה למה שהיינו אמורים לשלם, אם סכום דולר לשקל כמו בשער החליפין.

הבעיה עם המרה דולר לשקל בעסקאות שונות היא, שהסכום יכול להיות הרבה יותר גבוה וכן הוא יכול להשתנות עם הזמן. באופן טבעי, שער המרה איננו קבוע, הוא משתנה על פי תנאי המסחר בו, היצע וביקוש. דברים אלו מושפעים מתנאים חיצוניים שאין לנו שליטה עליהם (מצב פוליטי, מצב כלכלי, מצב ביטחוני ועוד).

איך אפשר להתגבר על זה?

בשביל להתגבר על מצב זה וליהנות משער המרה בתנאים משתלמים לאורך זמן בין אם אנחנו מבקשים להמיר דולר לשקל ובין אם אנחנו מבקשים לבצע את הפעולה ההפוכה, להמיר שקל לדולר, הפתרון הוא להשתמש בארנק מט"ח. פתרון יעיל, נוח וזמין שחברת אשראי מעמידה לרשותנו.

הרעיון הוא מאוד פשוט. אנחנו קונים מט"ח, במקרה שלנו דולרים, על פי שער המרה מסוים, קבוע, פותחים ארנק אשראי בו הדולרים יאוחסנו באופן קבוע, וכך באופן קבוע אנחנו יכולים לשלם על עסקאות שונות בדולרים שנמצאים אצלנו בארנק מט"ח. זה נכון לגבי עסקאות אונליין, עסקאות אשראי במדינות אחרות, משיכת כספים במזומן ועוד.

מאחר ואנחנו רוכשים את הדולרים בנקודת זמן מסוימת, אזי שאנחנו צריכים בכל פעם להתמודד עם ההבדלים בשערי ההמרה. זה יכול לחסוך לנו עלויות וכן מאפשר לנו לאחסן את הכסף בצורה נוחה, זמינה ובטוחה. כך בכל פעם כשנרצה להשתמש בכסף נוכל לעשות זאת באופן מיידי.

דברים שחשוב לדעת על ארנק מט"ח

ראשית, שער ההמרה הוא משתלם, בוודאי ביחס לשערים במקומות להחלפת כסף והוא ידוע מראש. זאת אומרת, אנחנו לא צריכים כל הזמן להמיר את הכסף ולחפש פתרונות זולים יותר.

שנית, יש אפשרות לעקוב כל הזמן אחרי היתרות בארנק. בין אם אנחנו בארץ ובין אם אנחנו בחו"ל. זה מאפשר לנו לדעת בדיוק כמה יש לנו ואם אנחנו צריכים להשלים.

שלישית, הרכישה מתבצעת אונליין, כך שאם חס לנו דולרים, יש לנו אפשרות לבצע את הרכישה באופן מיידי, מכל מקום, בכל זמן.

ארבע, היתרות נמצאות בארנק ואנחנו יכולים להשתמש בהן בכל עת או להמיר אותן לשקלים על פי הצורך.

דולר